Rejse blog

Vores rejser

her vil være lidt om de rejser vi har været på, det vil både være camping som rejser til udlandet.

Hawaii 25.4.18

2018Posted by Annette Kristiansen 27 Apr, 2018 22:02

Rejsedag. Heldigvis er det bare et lille øhop på under en time, så vi skal heldigvis ikke bruge hele dagen på det.
Vi stod tidligt op, for det er rart at være i god tid, når man ikke helt kender trafikken og sådan.
Vi nød en sidste morgenmad på terrassen, nød udsigten og delte de sidste krummer med et par duer.

En af de små skiderikker kaldte så på alle vennerne og pludselig sad der 14-15 stykker på bordet og spiste krummer, sammen med 4 spurve og nogle andre fugle.

Vi havde bestilt en taxa til kl 8.00 og hun var der allerede 7.45, så vi kom afsted i god tid. Hun og hendes bil var godt nok et sidestykke, dog turde jeg ikke spørge om jeg måtte tage et billede af hende. Hun var iklædt en saron i storblomstret mønster, klipklapper, snakkede højt hele vejen, havde Hello Kitty lædercover til rattet, dimser, dutter og pels over det hele foran, skrækkelige duftlys og storblomstrede sædeovertræk. Det var gennemført alt for meget.

Vi var i lufthavnen i god tid, trafikken var ikke så slemt, som frygtet.

Kona lufthavn er lidt sjov, da der ingen vægge er, kun tage. Altså jo, der er vægge på toiletter og i butikker, men ellers ikke, ingen ved checkin og security, ingen ved gatene ingen steder

Flot skulptur af hula piger

Så var det Aloha og Mahalo for denne gang.

Flyveturen til Oahu var ganske smertefri, kun omkring 40 min, så det var bare et lille hop. Vi tog en Shufflebus til hotellet, hvilket tog sin tid, da der var en del der skulle af før os, og der er rigtig mange ensrettede gader, så chaufføren skulle køre i cirkler hver gang, han havde sat nogen af. Men vi kom frem til et rigtigt fint hotel, ikke så højt som de omkringliggende, men vi bor alligevel 12 etager oppe. Vi kan tælle både 35 og 40 etager på de omkringliggende bygninger, det er s...... mange.

Lækker værelse i øvrigt.

Og vi kan skimte stranden, når vi venter på elevatoren.

Da vi var tjekket ind, gik vi ud for at finde frokost. Vi har en MCDonalds lige om hjørnet og jeg var simpelthen nødt til at prøve om en Big Mac er mage til dem i DK. Det er de, ingen forskel overhovedet.

Derefter var vi på stranden og bade. Vi vidste jo, at det var en sandstrand, så vi tog ikke badesko med. Det var dumt, for 1/2 meter ude er der ikke mere sand, bare lavasten. Det ved vi til næste gang. Men vandet var lækkert, god temperatur, man blev godt afkølet uden at det var for koldt og der var nogle kølige strømme ind i mellem.

Vi mødte en skildpadde da vi plaskede rundt men vi havde ingen kameraer med overhovedet.

Billeder af stranden kommer senere, når vi er kommet hjem

Aftensmaden tog vi lige ved siden af, det var nemt, ikke så dyrt og så var det buffet, så er der helt sikkert noget vi kunne lide.... Troede vi. Mage til elendig mad skal man lede længe efter, der var ikke ret meget i buffeten, fadene var nærmest tomme og det der var, var tørt og smagte ikke ret godt. Men pyt, det overlevede og ingen fik dårlig mave. Nok mere held end forstand.

Vi gik direkte hjem i seng, selv om det kun var et lille øhop, så er rejsedage anstrengende.

Fill in only if you are not real

The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.