Rejse blog

Vores rejser

her vil være lidt om de rejser vi har været på, det vil både være camping som rejser til udlandet.

San Fransisco 29.4.2018

2018Posted by Annette Kristiansen 30 Apr, 2018 05:49
Vi var tidligt oppe, da vi skulle finde hente billetter til Alcateaz inden kl 9.00. Så vi tullede ned mod molerne. Hold da op, hvor så vi mange hjemløse på gaden der søndag morgen kl 7.30. Det var helt vildt. Trøstesløs.
Men vi fandt ned til molerne og fik vores billetter. Vi skulle så først afsted næsten 2 timer senere, så vi havde masser af tid til at finde morgenmad og rulle lidt rundt.
Morgenmaden fandt vi på Fishermans Wharf, det var ok og det var en hel del billigere end på Hawaii.
Vi fik en tur hen forbi de berømte søløver, vi skulle da lige tjekke om der var nogen og det var der, det mange endda.
Men hold nu da op, hvor de larmer, sådan en flok, de skændtes da helt vildt og tosset.

Nå, men tilbage til færgen og vi futtede de 10 min over til Alcatraz.

Det var en super spændende tur rundt, vi fik en audioguide med, som dirigerede os rundt i fængselsdelen og fortalte om både det ene og det andet. Det var tidligere ansatte og indsatte der fortalte. Det var super interessant.
Der kommer billeder og mere fortælling senere, når vi får kigget billeder igen, når vi kommer hjem.

Efter Alcatraz turen, skulle vi ud og køre gocar.
Der kommer også billeder af den tur senere, her er lige et enkelt med hut og det hele.

Vi var lige en tur forbi Golden Gate Brigde
Efter den 2 timer lange tur rundt i San Francisco, tullede vi lidt rundt på Fischermans Wharf igen og til slut gik vi tilbage til hotellet. Vi gik gennem Chinatown, men alting var ved at lukke ned, så det var der ikke meget spændende ved. Tilbage på vores egen gade, kunne vi se armodet dukke op igen i form af hjemløse og stofmisbrugere over det hele. De stod helt åbenlyst og fixede, det var ret ubehageligt at være vidne til. Nå, men vi nåede sikkert tilbage på hotellet, så ingen problemer.

Aftensmaden sprang vi over, da frokosten blev indtaget kl 16, så det kunne dække det hele og ingen af os havde specielt lyst til bevæge is uden for hotellet efter mørkets frembrud.

Fill in only if you are not real

The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.