Rejse blog

Vores rejser

her vil være lidt om de rejser vi har været på, det vil både være camping som rejser til udlandet.

27.4.18

2018Posted by Annette Kristiansen 28 Apr, 2018 05:30

I dag har været slap af dag, vi har nydt livet i nærområdet og bare hygget os.

Vi startede med morgenmad på MCDonalds, det var skisme en solid omgang.

Formiddagen gik mest med at slappe af og få skrevet de sidste dages blog, da vi havde været lidt sløve med at få den opdateret.
Ved middagstid gik vi på stranden for at bade og snorkle. Det var så ikke det mest inspirerende, da vi ikke kunne se en dyt. Der var meget lav sigtbarhed og ikke rigtigt nogen fisk eller noget som helst at se på. Vi så i alt 4 fisk og 2 søpindsvin. Skildpadden fra sidst var svømmet sin vej, så den så vi heller ikke.

Vi blev der ikke så længe, men gik tilbage til hotellet og fik et bad og så på stranden igen. Vi så nemlig en rullende frokostbiks, som mange af de andre på stranden havde købt mad hos og vi var blevet ret fristet.
Godt nok smådryppede det en smule, men ikke mere end en smule lun støvregn. Vi fik vores frokost og hold nu da op, hvor det smagte godt. Faktisk var det noget af det bedste mad vi har fået på hele turen.

Hvad byder man uventede gæster? De var lige før de tog selv, måtte vifte dem tilbage ind i mellem, ellers havde de snuppet det.

Den lille sorte due var en radmager dueunge, som jeg så selvfølgelig kom til at fodre lidt på. Ville gerne have fanget den og ordnet lidt ved dens fødder, men så gode venner blev vi trods alt ikke.

Efter frokosten gik vi i storcenter og jøsses det var stort, 340 butikker fordelt på 3 etager. Tænker det var på størrelse med Herningcentret, bare i 3 etager. Vi gik og gik og gik. Fandt en skobutik, fik nye sandaler til en god pris, da vi begge havde måttet smide de gamle sandaler ud, da de gav vabler.

Der var bassiner med de flotteste karper og de var virkelig store, sådan et vil jeg også have engang.

Nogle af dem var virkelig store, tror ca 75 cm

Vi var inde i en butik med alt muligt, godt vi ikke havde plads i kufferten, ellers havde jeg forkøbt mig. Nåeh, jeg kunne jo bare have købt den fede, kæmpestore kuffert jeg havde udset mig, så havde jeg haft plads. Nå, det gjorde jeg ikke. Vi så også et par sko i str 18, der fik Johnnys store plader til at se bitte små ud.

Vi kom ind på et torv midt i centret med madboder hele vejen rundt, tror der var 20 -25 forskellige slags, hvor man kunne købe mad og så sidde på fællesområdet i midten og spise. Det var et fedt koncept, da vi så kunne købe fra forskellige boder og spise sammen ved bordene.
Johnny fik en kop kaffe og jeg fik en Frappé. Den var skisme god men også dyr.

På vej tilbage til hotellet gik vi gennem en park, hvor der er mange af de kinesiske banyontræer. De så helt tossede ud men fantastisk kunstneriske.

Der er et træ, hvor man kan skimte noget blåt inde i, der bor en hjemløs i et telt. Der kommer ellers Rangers om aftenen og jager de hjemløse ud af parken, men ikke ham her, måske kan de ikke se ham, når teltet er helt gemt inde i træet, hvem ved.

Efter afslapning på hotellet, var det tid til at gå til tatovøren på den anden side gaden og få lavet lidt blækarbejde.